Περισσότερα από 150 άτομα συμμετείχαν στα επιμορφωτικά σεμινάρια για νέους και νέες από 15 έως 30 ετών πρώτης γραμμής που πραγματοποιήθηκαν από το Κύτταρο Εναλλακτικών Αναζητήσεων Νέων (ΚΕΑΝ) και την ΑΜΚΕ Symplexis στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού έργου ENHAGA “Τερματίζοντας τη σεξουαλική παρενόχληση στα video games”.
Στα διαδικτυακά επιμορφωτικά σεμινάρια συμμετείχαν νέοι και νέες από όλη την Ελλάδα που συγκεντρώθηκαν ύστερα από ανοικτή πρόσκληση των δύο φορέων. Δια ζώσης το εκπαιδευτικό πρόγραμμα παρακολουθήσαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον – με τη βοήθεια διερμηνέων- οι ωφελούμενοι που διαμένουν στις δομές ασυνόδευτων ανήλικων προσφύγων του ΚΕΑΝ σε Ασπρόπυργο και Λάρισα, καθώς και στα Διαμερίσματα Ημι-Αυτόνομης Διαβίωσης για ασυνόδευτους πρόσφυγες «Ιθάκη» του ΚΕΑΝ στο Κέντρο της Αθήνας.
Κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης, οι νέοι και οι νέες είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν σχετικά με περιστατικά σεξουαλικής παρενόχλησης και, γενικά, έμφυλης βίας στα μαζικά διαδικτυακά παιχνίδια, να κατανοήσουν το προφίλ των δραστών, να ενημερωθούν για το ισχύον θεσμικό πλαίσιο και να πληροφορηθούν σχετικά τις δυνατότητες αναφοράς ή/και καταγγελίας τέτοιων περιστατικών.
O εισηγητής Θανάσης Θεοφιλόπουλος, κοινωνιολόγος, ερευνητής του έργου «ENHAGA» (ΑΜΚΕ Σύμπλεξις), παρουσίασε τα πορίσματα της έρευνας που διεξήχθη κατά τη διάρκεια του έργου σχετικά με τις επιπτώσεις της σεξουαλικής παρενόχλησης, τις μορφές διαδικτυακής βίας κατά γυναικών και κοριτσιών, τις σεξιστικές συμπεριφορές που παρατηρούνται από παίκτη/παίκτρια σε παίκτη/παίκτρια, καθώς και τους παράγοντες ενίσχυσης τέτοιων συμπεριφορών.
Η εισηγήτρια Ράινα Μελισσηνού, project manager ευρωπαϊκών έργων (ΚΕΑΝ) και ερευνήτρια του έργου ENHAGA ανέφερε τους ενδεδειγμένους τρόπους αντίδρασης σε τέτοια περιστατικά, την υποστήριξη θυμάτων σεξουαλικής παρενόχλησης και έμφυλης βίας, καθώς και τις δυνατότητες πρόληψης τέτοιων φαινομένων με τη συνεργασία διαφορετικών φορέων και συνεργασιών. Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν ενεργά στην αναγνώριση σεξιστικών συμπεριφορών και σεξουαλικής παρενόχλησης.
Τέλος, οι συμμετέχοντες είχαν και την ευκαιρία να περιηγηθούν στον ψηφιακό κόσμο του παιχνιδιού του ENHAGA και να συμμετέχουν ενεργά στις αποφάσεις και δράσεις των ηρώων.