Follow us:

Geo-ergon Paideia

Start-up farm: Skills for future eco-farmers

Participating countries: GREEce, germany, romania

Project Reference: 2016‐1‐EL01‐KA201‐023601

 Start: 01/09/2016

 End: 31/08/2018

 EU Grant: 213.980,00 €

Action Type: ERASMUS+ KA2

Websitehttp://www.geo-ergon-paideia.eu/home-el/

Περίληψη

Το πρόγραμμα “Geo-ergon Παιδεία” (στα ελληνικά: Γεωργών Παιδεία – Γεωργών Παιδιά) είναι ένα διακρατικό πρόγραμμα ανταλλαγών που στοχεύει στην εκπαίδευση μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ώστε να γίνουν μελλοντικοί οικοκαλλιεργητές. Ο κύριος σκοπός του προγράμματος είναι η υλοποίηση μιας βιώσιμης στρατηγικής εταιρικής σχέσης μεταξύ ευρωπαϊκών πανεπιστημίων, ερευνητικών κέντρων, δήμων και σχολείων, προκειμένου να ενισχυθεί η έννοια της γεωργικής εκπαίδευσης και της βιώσιμης ανάπτυξης στις αγροτικές περιοχές μέσω μιας ολοκληρωμένης διεπιστημονικής προσέγγισης.
Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου συντονίζει το έργο και είναι υπεύθυνο και για τη διαχείριση του έργου. Ένα σχολείο από την Ελλάδα (Γυμνάσιο Γερακίου Λακωνίας), ένα σχολείο από τη Ρουμανία (Γυμνάσιο Adrian V. Radulescu), ο Δήμος Ευρώτα (Ελλάδα) και ο Δήμος Murfatlar (Ρουμανία) αποτελούν τη σύμπραξη μαζί με το Ερευνητικό Ινστιτούτο IZES (Γερμανία) και τη Μη Κυβερνητική Οργάνωση ΚΕΑΝ (Ελλάδα).

Οι στόχοι του έργου είναι:


1. Δημιουργία μιας σειράς διαδικτυακών ανοικτών μαθημάτων για την οικολογική γεωργία και την ίδρυση νέων επιχειρήσεων
2. Διδασκαλία της γεωργικής επιχειρηματικότητας σε μαθητές σχολείων
3. Παροχή μαθησιακού περιβάλλοντος για τους σημερινούς και μελλοντικούς οικοκαλλιεργητές στην καινοτόμο επιχειρηματικότητα
4. Ενδυνάμωση μεγάλου αριθμού μαθητών, γονέων και ενδιαφερομένων να δημιουργήσουν ή να αναπτύξουν τη δική τους επιχείρηση
5. Υποστήριξη των μαθητών των σχολείων, μέσω της ανάπτυξης ικανοτήτων, για τη διασφάλιση της βιωσιμότητας του φυσικού περιβάλλοντος και την ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας.
6. Ανάπτυξη ενός δικτύου που θα περιλαμβάνει μαθητές, ενδιαφερόμενους φορείς, επιχειρηματίες, ακαδημαϊκούς επαγγελματίες για την προώθηση της καινοτομίας και της βιωσιμότητας στον αγροτικό τομέα στις αγροτικές περιοχές.
7. Ενίσχυση της διακρατικής συνεργασίας μεταξύ των σχολείων στην Ευρώπη.

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές που φοιτούν στη δεύτερη τάξη του γυμνασίου, οι οποίοι ζουν σε επιλεγμένες αγροτικές περιοχές στην Ελλάδα και τη Ρουμανία. Εκτός από τους μαθητές, οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα (περίπου 200) περιλάμβαναν αγρότες, τους γονείς των μαθητών, τοπικές και κυβερνητικές αρχές, νέους επιχειρηματίες, ακαδημαϊκούς επαγγελματίες και ερευνητές και ενδιαφερόμενους φορείς.
Το πρόγραμμα κατάρτισης οργανώθηκε με τις ακόλουθες διακρατικές μαθησιακές δραστηριότητες:
α) Ανοικτά μαθήματα “Start-up Farm” σε μαθητές σχολείων στο Γυμνάσιο Γερακίου στην Ελλάδα
β) Ανοικτά μαθήματα “Start-up Farm” σε μαθητές σχολείων στο Γυμνάσιο Adrian V. Radulesku στη Ρουμανία και
γ) Εργαστήριο βιωματικής μάθησης στο Saarbrücken (Γερμανία) μέσω επίσκεψης μελέτης στο ερευνητικό ινστιτούτο IZES και στο Bliesgau UNESCO Biosphere Reserve.

Μέσω πολλαπλασιαστικών εκδηλώσεων (Τοπικά εργαστήρια με τους ενδιαφερόμενους φορείς και Τελική εκδήλωση -Δικτύωση) όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη συμμετείχαν σε έναν κοινωνικό διάλογο για την ανάπτυξη του επιχειρηματικού τομέα της οικολογικής γεωργίας, την ανταλλαγή γνώσεων, καλών πρακτικών και καινοτόμων μεθόδων επιχειρηματικότητας.

Το πρόγραμμα αυτό αποσκοπούσε στην ανάπτυξη μιας ολοκληρωμένης προσέγγισης για τη γεφύρωση του χάσματος μεταξύ των δεξιοτήτων, της εκπαίδευσης και των αναγκών της αγοράς εργασίας σε τοπικό επίπεδο στον τομέα της γεωργίας, η οποία θα μπορούσε ενδεχομένως να χρησιμεύσει ως μοντέλο για μελλοντική χρήση και προσαρμογή. Επιπλέον, το πρόγραμμα αυτό προσπάθησε να προωθήσει τη διεπιστημονική συνεργασία μεταξύ διαφορετικών οργανισμών, ιδρυμάτων και ενδιαφερομένων. Η ανάπτυξη ενός δικτύου ενδιαφερόμενων φορέων ενίσχυσε την ανταλλαγή ορθών πρακτικών και την περαιτέρω συνεργασία που οδηγεί σε πιθανές συνέργειες.

Αποτελέσματα του έργου

-Πλατφόρμα ηλεκτρονικής μάθησης και χώρος συνεργασίας

-Ανοικτά μαθήματα για τους μαθητές της Σχολής: “Start-up Farm” -Φάση Ι

-e-Εγχειρίδιο για Ανοιχτά Μαθήματα Geo-ergon Παιδεία

-Ανοιχτά μαθήματα για μαθητές του Σχολείου: “Start-up Farm” – Φάση ΙΙ

Ποιοτική και Ποσοτική Ανάλυση των αλληλεπιδράσεων του δικτύου

-Δίκτυο – Συστάδα μελλοντικών οικοκαλλιεργητών

-e-Οδηγός για εκπαιδευτικούς και  υπεύθυνους χάραξης πολιτικής Geo-Ergon Παιδεία

Funded by the European Union. Views and opinions expressed are however those of the author(s) only and do not necessarily reflect those of the European Union or the European Education and Culture Executive Agency (EACEA). Neither the European Union nor EACEA can be held responsible for them.

Coordinator:

811 00 Mytilene
Lesvos
GREECE
 
Organisation type: Educational institution – University

Partners:

KEAN – Cell of Alternative Youth Activities

Patroklou 57
 Ilion, Athens
131 22, Greece
Organisation type: Non-governmental organisation (NGO)
 
Gymnasium of Geraki 

Geraki Lakonias, Municipality of Evrotas

http://gym-gerak.lak.sch.gr

Organisation type: Educational Institution-School

 

SCOALA GIMNAZIALĂ ADRIAN V.RADULESCU

Ion Creanga 25, 905100, Murfatlar, Romania
 
Organisation type: School/Institute/Educational centre – General education (secondary level)
 
IZES GGMBH
Altenkesseler Strasse 17, 66115, Saaebruecken
Germany
 
Organisation type:
Research Institute/Centre
 

Primaria Murfatlar

Calea Dobrogei nr.1, 905100, Murfatlar
Organisation type: Local Public body
 
Municipality of Evrotas
Ioanni Linardakou 5, 23055, Skala Lakonias
Greece
Organisation type: Local Public body

Όλγα Γουρδομιχάλη

Project Manager

Από το 2013 έως το 2022, στο Ίδρυμα Ιατροβιολογικών Ερευνών της Ακαδημίας
Αθηνών συμμετείχε σε πλήθος ερευνητικών προγραμμάτων. Έχει διεθνείς
δημοσιεύσεις και έχει συμμετάσχει σε ερευνητικά συνέδρια τόσο στην Ελλάδα
όσο και στο εξωτερικό. Επί σειρά ετών, διδάσκει στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Αναπτύσσει και υλοποιεί εθελοντικά προγράμματα νέων σχετικά με την έρευνα.
Ταυτόχρονα συμμετέχει σε δράσεις προστασίας περιβάλλοντος, πυροπροστασίας
και φροντίδας αδέσποτων ζώων.


Μιλάει αγγλικά και ισπανικά.
Εντάχθηκε στο ΚΕΑΝ το 2018 και μέχρι σήμερα έχει διαχειριστεί δράσεις και έργα
σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο. Τον Νοέμβριο του 2022 ολοκλήρωσε το
μεταπτυχιακό πρόγραμμα Διοίκησης Επιχειρήσεων για Στελέχη του
Πανεπιστημίου Πειραιά.