Το πρωτοποριακό έργο μας «ENHAGA – Εξαλείφοντας τη σεξουαλική παρενόχληση στα διαδικτυακά παιχνίδια», το οποίο χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Δικαιώματα, Ισότητα και Ιθαγένεια (REC) της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2020, θα ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο του 2022. Τους τελευταίους μήνες, οι εταίροι του έργου ENHAGA πραγματοποίησαν μια σειρά δραστηριοτήτων κατάρτισης και ευαισθητοποίησης που έλαβαν χώρα στην Ιταλία, την Ελλάδα, την Κύπρο και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Δραστηριότητες κατάρτισης για επαγγελματίες και νέους παίκτες
Οι εταίροι μας από την Ελλάδα, την Κύπρο, την Ιταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο διοργάνωσαν εκπαιδευτικά εργαστήρια, όπου επαγγελματίες και νέοι παίκτες/νέες παίκτριες είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν και να μάθουν περισσότερα για το φαινόμενο της σεξουαλικής παρενόχλησης και της έμφυλης βίας στα διαδικτυακά παιχνίδια, για το πώς να αναγνωρίζουν το προφίλ των παραβατών, πώς να αντιδρούν και να αναφέρουν τέτοια περιστατικά και να ενημερωθούν για το ισχύον θεσμικό πλαίσιο στις συμμετέχουσες χώρες.
Περισσότεροι από 250 επαγγελματίες, όπως εκπαιδευτικοί, ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί και προσωπικό φορέων & υπηρεσιών που προωθούν την ισότητα των φύλων και την καταπολέμηση της έμφυλης βίας, και περισσότεροι από 450 νέοι παίκτες/νέες παίκτριες συμμετείχαν στις δραστηριότητες κατάρτισης που διοργανώθηκαν στις τέσσερις χώρες-εταίρους του έργου. Τα εργαστήρια σχεδιάστηκαν με βάση την “Εργαλειοθήκη και το Πακέτο Κατάρτισης” του έργου αποτέλεσμα της ENHAGA, που κάλυπτε τα ακόλουθα θέματα:
– Ορισμοί της έμφυλης βίας και της σεξουαλικής παρενόχλησης σε ψηφιακά περιβάλλοντα.
– Πρόληψη της σεξουαλικής παρενόχλησης στον κυβερνοχώρο.
– Νομικό πλαίσιο.
– Τεχνικά μέσα κατά της σεξουαλικής παρενόχλησης στον ψηφιακό κόσμο.
Το εκπαιδευτικό υλικό μαζί με το παιχνίδι ENHAGA και τα Plug-ins χρησιμοποιήθηκαν ως χρήσιμοι πόροι και εργαλεία για να καταρρίψουν τις παρανοήσεις και τα στερεότυπα των φύλων που μπορούν να οδηγήσουν σε μίσος και διαδικτυακή παρενόχληση και, ταυτόχρονα, να βελτιώσουν την ποιότητα της αλληλεπίδρασης σε περιβάλλοντα παιχνιδιών ενθαρρύνοντας ένα ολοκληρωμένο
περιβάλλον για όλους τους εμπλεκόμενους. Τέλος, όλοι οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στον ψηφιακό κόσμο του παιχνιδιού ENHAGA και να συμμετάσχουν ενεργά στις αποφάσεις και τις δράσεις των ηρώων.