Follow us:

Erasmus +

KA2

Mentor 2.0

Erasmus+ 2022-2024

Participating countries: Greece, Spain, Poland, Italy, Austria

Project Reference: KA220-SCH-ADA8DAA7

Start: 1/4/2022

End: 1/4/2024

EU GRANT: 301.034 EUR

Programme: Erasmus+

Key Action:

Action Type: KA220-SCH – Cooperation partnerships in school education

Summary

Mentor 2.0 aims to support a paradigm shift, where teachers are - first and foremost - mentors to their students and not just transmitters of knowledge. After 6 years of Polish MENTOR pedagogy in the offline environment, Mentor 2.0 will develop, test and implement a conceptual framework and an innovative digital platform to enhance mentoring qualities among primary and secondary school teachers. The 2019 Council Resolution on the further development of the European Education Area stresses the importance of supporting the development of competent, motivated and highly qualified teachers. The coronavirus pandemic has further tested the well-being of students and teachers. Mentor 2.0 will address such major challenges of European education as a) the lack of teacher appreciation, b) the lack of digital skills in the formal educational environment that does not follow the digital transformation of societies and economies, c) the increased drop-out rates across the EU - especially during the coronavirus pandemic.

Funded by the European Union. Views and opinions expressed are however those of the author(s) only and do not necessarily reflect those of the European Union or the European Education and Culture Executive Agency (EACEA). Neither the European Union nor EACEA can be held responsible for them.

Coordinator:


“Centrum
Innowacyjnej
Edukacji” (Poland)

Partners:

1.  FEMXA FORMACIÓN S.L.U (Spain)

2. Andreas Riepl (Austria)

3. Lascò srl a socio unico (Italy)

4. Kyttaro Enallaktikon Anazitiseon Neon (KEAN) (Greece)

Όλγα Γουρδομιχάλη

Project Manager

Από το 2013 έως το 2022, στο Ίδρυμα Ιατροβιολογικών Ερευνών της Ακαδημίας
Αθηνών συμμετείχε σε πλήθος ερευνητικών προγραμμάτων. Έχει διεθνείς
δημοσιεύσεις και έχει συμμετάσχει σε ερευνητικά συνέδρια τόσο στην Ελλάδα
όσο και στο εξωτερικό. Επί σειρά ετών, διδάσκει στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Αναπτύσσει και υλοποιεί εθελοντικά προγράμματα νέων σχετικά με την έρευνα.
Ταυτόχρονα συμμετέχει σε δράσεις προστασίας περιβάλλοντος, πυροπροστασίας
και φροντίδας αδέσποτων ζώων.


Μιλάει αγγλικά και ισπανικά.
Εντάχθηκε στο ΚΕΑΝ το 2018 και μέχρι σήμερα έχει διαχειριστεί δράσεις και έργα
σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο. Τον Νοέμβριο του 2022 ολοκλήρωσε το
μεταπτυχιακό πρόγραμμα Διοίκησης Επιχειρήσεων για Στελέχη του
Πανεπιστημίου Πειραιά.