Περισσότερα από 100 άτομα συμμετείχαν στα επιμορφωτικά σεμινάρια επαγγελματιών και στελεχών πρώτης γραμμής που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού έργου ENHAGA “Τερματίζοντας τη σεξουαλική παρενόχληση στα video games”.
Στα διήμερα σεμινάρια που έλαβαν χώρα διαδικτυακά στις 9 & 10 Μαρτίου και στις 15 & 16 Μαρτίου 2022, εκπαιδευτικοί, ψυχολόγοι,
κοινωνικοί λειτουργοί, επαγγελματίες και στελέχη φορέων και υπηρεσιών προώθησης της έμφυλης ισότητας και αντιμετώπισης της
έμφυλης βίας είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν σχετικά με περιστατικά σεξουαλικής παρενόχλησης και, γενικά, έμφυλης βίας στα μαζικά διαδικτυακά παιχνίδια, να κατανοήσουν το προφίλ των δραστών, να ενημερωθούν για το ισχύον θεσμικό πλαίσιο και να πληροφορηθούν σχετικά τις δυνατότητες αναφοράς ή/και καταγγελίας τέτοιων περιστατικών.
O εισηγητής Θανάσης Θεοφιλόπουλος, κοινωνιολόγος, ερευνητής του έργου «ENHAGA» (ΑΜΚΕ Σύμπλεξις), επιστημονικός επόπτης των δομών του δικτύου της ΓΓΔΟΠΙΦ για την πρόληψη και την αντιμετώπιση της βίας και των διακρίσεων κατά των γυναικών (ΚΕΘΙ) και μέλος της Επιτροπής Ισότητας των Φύλων του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου, παρουσίασε τα πορίσματα της έρευνας που διεξήχθη κατά τη διάρκεια του έργου σχετικά με τις επιπτώσεις της σεξουαλικής παρενόχλησης, τις μορφές διαδικτυακής βίας κατά γυναικών και κοριτσιών, τις σεξιστικές συμπεριφορές που παρατηρούνται από παίκτη σε παίκτη/-ια, καθώς και τους παράγοντες ενίσχυσης τέτοιων συμπεριφορών. Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης οι συμμετέχοντες και οι συμμετέχουσες είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν ενεργά στην αναγνώριση σεξιστικών συμπεριφορών και σεξουαλικής παρενόχλησης.
Οι εισηγήτριες Φένια Πιστοφίδου and Raina Melissinou, εκπαιδεύτριες ενηλίκων και υπεύθυνες του έργου ENHAGA (ΚΕΑΝ), με εξειδίκευση στα ανθρώπινα δικαιώματα και την ενδυνάμωση των γυναικών, μίλησαν γα τους ενδεδειγμένους τρόπους αντίδρασης σε τέτοια περιστατικά, την υποστήριξη θυμάτων σεξουαλικής παρενόχλησης και έμφυλης βίας, καθώς και τις δυνατότητες πρόληψης τέτοιων φαινομένων με τη συνεργασία διαφορετικών φορέων και συνεργασιών.
Τέλος, οι συμμετέχοντες είχαν και την ευκαιρία να περιηγηθούν στο ψηφιακό κόσμο του παιχνιδιού του ENHAGA και να συμμετέχουν ενεργά στις αποφάσεις και δράσεις των ηρώων.
Το “ENHAGA – End Sexual Harassment in Gaming («Εξαλείφοντας τη σεξουαλική παρενόχληση στα ηλεκτρονικά παιχνίδια» αποσκοπεί στην ανάπτυξη και εφαρμογή καινοτόμων πρακτικών για την αντιμετώπιση της διαδικτυακής παρενόχλησης των παικτριών. Βασικός στόχος του έργου είναι η δημιουργία ενός διαδικτυακού παιχνιδιού με στοχευμένα εργαλεία για την ενδυνάμωση των νεαρών κοριτσιών αναφορικά με τη διαχείριση αλλά και αναφορά περιπτώσεων διαδικτυακής παρενόχλησης. Ταυτόχρονα,
κεντρικός άξονας του ENHAGA είναι η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του κοινού σχετικά με την ανάγκη να διασφαλίσουμε ένα περιβάλλον απαλλαγμένο από κάθε μορφής παρενόχληση για όλες τις παίκτριες και όλους τους παίκτες διαδικτυακών παιχνιδιών.
*Το έργο χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα για τα Δικαιώματα, Ισότητα και Ιθαγένεια (Rights, Equality and Citizenships Programme (2014-2020) της Ευρωπαϊκής Ένωσης.